15 Nisan 2015 Çarşamba

Tarihte 15 Nisan (Titanik hakkında bilinmeyenler II)

Titanik hakkında bilinmeyenler II:

X. Koskoca gemide balayı kutlaması yapan sadece 13 çift vardı.

XI.Son saniyeye kadar gemisini terk etmediği bilinen ve Titanik ile birlikte okyanus sularına gömülen Kaptan Edward Smith, Titanik'in bu ilk seferi ile birlikte emekliye ayrılacaktı.

XII.Titanik'te 4 tane asansör vardı. Bunlardan üç tanesi birinci sınıflara, bir tanesi ikinci sınıflara aitti.

XIII.Titanik battığı esnada son umut olarak uzaktaki gemilerin dikkatini çekebilmek için ardı ardına işaret fişekleri atmıştı. Fişekleri fark eden S.S.Californian gemisinin mürettebatı, atılan fişekler beyaz olduğundan gemide bir eğlence olduğunu düşünmüştü. Normalde dönemin koşullarında acil durum işaret fişekleri kırmızı olmak zorundaydı.

XIV. Titanik'ten yaklaşık 70 km uzaklıkta bulunan Mount Temple gemisi, yardım çağrısını almış ve kendisine iletilen koordinatlara doğru yola çıkmıştı. Ancak koordinatlar yanlış verildiğinden Mount Temple, Titanik'e 12 km uzaklıkta olan başka bir bölgeye ulaşmıştı.

XV. Geminin düdükleri o zamana kadar gelmiş geçmiş en büyük ve gürültülü düdüklerdi. 11 mil uzaklıktan bile duyulabiliyordu.

XVI. Geminin köprü kısmının tamamen sulara gömüldüğü ve insanların yaşam savaşı verdiği anlarda faciadan kurtulan bazı görgü tanıklarının ifadelerine göre beyaz sakallı ve Kaptan Smith olduğu söylenen birinin bir filikaya yüzerek geldiği, ağzına kadar dolu olan filikanın içine şöyle bir baktıktan sonra yüzerek tekrar karanlığa karışmıştı.

XVII. Titanik'te 1.sınıf yolcular köpeklerine tuvaletlerini yaptırmak için 3.sınıf katlarını kullanıyorlardı.

XVIII. Titanik'te panik başladığı ve insanların can havliyle filikalara yönlendiği anlarda denize indirilen sınırlı sayıdaki botlardan ilkinde sadece 12 kişi vardı.

XIX. Kaptan Smith ve geminin tasarımcısı Andrews gemileriyle birlikte batarlarken, tüm buzdağı uyarılarına rağmen geminin son hızda ve riskli sayılan kuzey bölgesinden Amerika'ya gitmesini savunan, White Star Line denizcilik şirketinin yöneticisi Bruce Ismay, kadın ve çocukların bindiği bir filikaya atlamış ve uzaktan Titanik'in batışını izlemiştir.

XX. 1980'lerde enkaza dalana kadar insanlar Titanik'in dümdüz battığını zanletmişler, görgü tanıklarına bile inanmamışlardır. Ancak enkaza ulaşıldıktan sonra Titanik'in ikiye yarılarak battığı gerçeği ortaya çıkmıştır.

XXI. Bu bölgeden gemilerin geçişinin her zaman yasaklandığı bilinmektedir. Titanik'in batışından sadece iki ay sonra Temmuz ve Ağustos'ta hava koşulları çok düzgün olduğu için gemilerin geçişlerine izin verilmiştir.

XXII. Titanik'in orjinal adının önünde RMS ifadesi bulunmaktadır. "Royal Mail Ship" yani "Kraliyet'e ait Posta Gemisi" anlamına gelen ifadelere göre geminin batışı Britanya'ya hakaret olarak sayılmış ve savaş ilan etme amacıyla batırıldığı efsanesi ortaya atılmıştır.

XXIII. Titanik'in buzdağı ile olan çarpışması 30 saniye sürmüştü.

XXIV. Titanik'in kazan dairesinde kazanlara kömür atmakla görevli olan işçilerden sadece bir kişi kurtulmuş, geriye kalanları su geçirmez kapıların kapatılmasıyla içeride mahsur kalarak gemiyle birlikte okyanusa gömülmüşlerdir.

XXV. Gemi batarken hızla uzaklaşan filikalardan geriye sadece iki tanesi dönmüş, 1513 kişiden sadece 6 kişiyi suyun üzerinden toplamışlardır. 1 saatlik zaman diliminde insanların su yüzeyinde kalanları donarak ölmüştür.

XXVI.Son dönemlerde enkazda yapılan incelemelere göre Titanik'in 1912 koşullarında gelişi güzel kullanılan ve camları gemilere monte etmeye yarayan çelik vidaların elle monte edildiği ve zayıf materyalden yapıldığı tespit edilmiştir. Enkazda geminin alt katlarındaki camların büyük zarar gördüğü gözlemlenmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder